Friday, January 14, 2011

Ya ALLAH, mengapa aku??

Assalamualaikum...
post ni xyah org baca lah..huhuhu
ok kat U, sy dilantik jadi timb pengarah utk 1 program yg Islamik
mmg tertekan, kenapa sy yg dipilih padahal ramai lg sahabat2 saya yg jauh lebih hebat
sedangkn sy, blh dikatakn, xde ape2 pengalaman, x petah berbicara, ilmu yg sedikit...kat sekolah xde pun masuk ape2 dlm kepimpinan
mmg x blh nk compare ngn org lain, tapi still perasaan utk compare tu ada...x leh nak hilang


melihatkn senior2 yg hebat n sahabat2 yg jauh lebih baik, membuatkn diri ni rasa kerdil, layakkah aku memegang jawatan ini.......mmg Allah yg pilih, & menyandarkannya pd senior, tp aku masih berteka-teki, kenapa ak yg dipilih.... tgk sahabat2 sume x kekok beramah mesra dgn para dr, n senior.... tp sy..nama je tp, tapi dok senyap..kelu utk berkata2..yelah, nk ckp ape...and kehadiran sy seperti x disedari
dlm diri saya, slalu berharap agr prog ni cepat habis, supaya khidupn ak mnjadi normal

kdg2 rasa nk putar balik masa, nk jadi cam sorg budak yg hanya jd AJK, yg berkepit ngn buku...x payah nak risau...walapun senior ckp aku layak utk join diorg, tp....jauh di sudut hati, aku rasa nak tinggalkan je sume benda ni

ak bukannya sorg yg peramah, mmg rasa kekok utk berbual2 dgn tetamu kehormat n sbg nya..mungkin disebabkn environment ku di rumah yg kurang bergaul...ak kurang bercampr dgn saudara mara, malah aku tiada kenangan bermain dgn sepupu-sepupu, kerana meraka sumer dh berumah tangga,,,bila org dtg ke rumah, aku melarikan diri...mmg terasa efek nye

benda ni blh belajar..tp perasaan pesismist aku begitu kuat mencengkam...YA ALLAH...

3 comments:

Mir1103 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Iris Fleur said...

Salam adik akak Mai,

The reasons why we encouraged juniors to get involved in campus events because we want you to build up your own soft skills, cara bgaul, bercakap, cara utk memimpin satu2 event etc...

Life in U is not for study study study study and get good results...U is not a matriculation/school where we're "trained" to score whateva subjects dat we'd taken.

The concept of U for me la is actually to build up ur own identity n soft skills + of course get a good results. If Mai ada peluang pegang post tinggi, just grab it first...from there you'll learn how to handle an event. Trust me, experience is the best teacher ever...you can't find them in any textbooks..

Lgpun, pgalaman ni akan bguna bila Mai akn bkerja nati..soft skills la mksd akak, sb employers xtengok sgt result2 ni...means if dpt 1st class honor pun kalau xpndai berinteraksi ngan org, they'll think twice to hire you la.

tetiba terpanjang la plak comment ni..hehehe xpa2..if anything Mai nk tnya..if ada masalah ka..blh cite ngan akak :D Ok, salam.

Maisarah Ab Samad said...

waalaikumussalam kak..arigatou~~
mai nak jadi optimistik...kdg2 jadi emo jap..huhuhu
Insya-Allah,mai akn buat yg terbaik2\
cume kdg2 sakit kepala gak, byk benda nk kene fikir...
pastu tgk sorg budak kelas tu yg masa dia 24hrs study...kdg2 jelese gak...
tp btol ckp akk, hidup kt bkn just study je..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...